Welkom bij een nieuwe shortcast van Digitale Chaos, waarin Jasper ons meeneemt in zijn verkenning van ‘het komen tot inzichten’. Hoe komt dit eigenlijk gekke fenomeen tot stand en wat kan je ermee.
Het ging onder andere over de volgende onderwerpen:
- De ups en downs van ondernemen en het herstel van een burn-out.
- Nieuwsgierigheid naar het fenomeen van Aha-Erlebnisse of eureka-momenten.
- Het persoonlijke doel om mensen te inspireren en te helpen tot nieuwe inzichten te laten komen.
- Nieuwsgierigheid en mensen verrassen
- De rol van gesprekken met anderen, zoals masterminds en communities, in het verkrijgen van nieuwe inzichten.
- Het belang van een omgeving zonder afleidingen, zoals suppen, in het faciliteren van aha-momenten.
- Het absurdisme en associatief denken als methoden om tot nieuwe inzichten te komen.
- Hoe het reframen van een probleem naar een uitdaging helpt om dieper tot de kern te komen.
- Het astronauten “overview effect” en hoe het helpt bij het verkrijgen van een bredere perspectief.
- Het belang van gesprekken zonder specifiek doel of belang.
- Het toepassen van concepten zoals “Thinking in New Boxes” en omdenken om nieuwe ideeën te genereren.
Resources:
Vergeet niet om je te abonneren op onze podcast en een review achter te laten! Heb je vragen of suggesties voor toekomstige afleveringen? Neem contact met ons op via LinkedIn
Deze aflevering is mede mogelijk gemaakt door neWings, de community voor entrepreneurs door entrepreneurs waar ze geholpen worden vanaf de oprichting tot en met de verkoop van hun bedrijf.
Jasper Griepsma (1987) Begon al op vroege leeftijd met ondernemen. Met een veel te nieuwsgierige blik als designer aan de slag gegaan en zijn passie gevonden in het creatieve ondernemerschap. De combinatie van de zakelijke blik en interesse in design, filosofie en psychologie komen samen in zijn next adventure als Business Designer met Creating About. Heeft de ambitie om ooit nog eens een boek te schrijven.