Henry Robben en Rudy Moenaert zijn marketing professoren aan respectievelijk Nyenrode en TIAS Business school. Ze werken al 25 jaar samen en schreven als co-auteur 6 boeken over visie, marketing, organisatieontwikkeling en leiderschap.
In deze episode ging Christiaan in gesprek met Henry en Rudy over de essentie van goede marketing, hun nieuwe boek ‘De Customer Leader’ en de toekomst van marketing.
Een must-listen voor iedereen met interesse in marketing, de ontwikkeling van het vakgebied, co-creatie en innovatie.
We hebben het onder andere over (in willekeurige volgorde):
- Waarom we geen onderscheid meer moeten maken tussen laag en hoog geschoold
- Waarom een goede marketeer ook de taal van de boardroom / business spreekt
- Waarom marketing een imago probleem heeft en wat we daar aan kunnen doen
- Waarom een goed boek de lezer doet laten twijfelen aan hun eigen grote gelijk
- Waarom Rudy & Henry in 25 jaar samen al 6 boeken schreven
- De lessen die ze leerden van vaker gaan posten op LinkedIn
- Hoe je LinkedIn in kunt zetten als tool voor mentale fitheid
- Wat betekent leiderschap in een marketing context?
- Hoe de mannen hun eigen marketing aanpakken
- Wat de essentie is van goede marketing
- De kracht die ligt in co- creatie
- De toekomst van marketing
- Wat een customer leader is
- De stairway to greatness
Resources: