DigitaleChaos

post-header
Podcast

Episode #9 – Specialiseren is niet het gouden ei

“A jack of all trades is a master of none but often times better than a master of one.”

Moet je nou wel of niet specialiseren als ondernemer, marketeer of designer?
Het is een topic wat we vaker voorbij zien komen. En omdat de meeste ‘goeroes’ het vaak hebben over dat specialiseren een ‘must’ is, pellen wij (als gespecialiseerde generalisten) de tegenovergestelde stelling af: ‘Specialiseren is NIET het gouden ei’.
We hebben het onder andere over:

– Wat een gespecialiseerde generalist is
– Hoe het gaat met de kaas van Jasper
– De transitie van het informatie (data) tijdperk naar het contextueel (wijsheid) tijdperk
– Waarom een helikopter view steeds belangrijker wordt
– Wanneer je een generalist nodig hebt en wanneer een specialist
– Waarom marketing en sales idealiter niet gevangen blijven zitten in een eigen silo
– Of specialiseren een goede keuze is als je begint met ondernemen
– Hoe gidsen je soms (onbewust) de juiste kant uit wijzen
– Is je specialisme toekomst bestendig?
– Kun je doorslaan als generalist?
– Hoe je van symptoom bestrijding naar duurzame oplossingen kunt gaan

Resources:

– https://jaarboek.marketingfacts.nl/product/marketingfacts-jaarboek-2022-2023/
– www.wordeensvolwassen.nl

Related Podcasts