DigitaleChaos

Episode #52 – Sam van der Steen – Over de kracht van cultuur en waarom kernwaarden niet discrimineren

In deze aflevering gaan we in gesprek met Sam van der Steen. Sam is oprichter van het bedrijf StrongCompanyCulture waarmee hij Scale-ups helpt om een sterke cultuur te bouwen.

Het werd een gesprek vol gouden nuggets voor iedere ondernemer en professional die meer wil leren over hoe je een sterke cultuur bouwt, hoe je de zachte kant van cultuur koppelt aan de de ‘harde kant’ van functieprofielen en hoe je jouw plek in het leven kunt omarmen en kunt verbinden met wat de wereld nodig heeft.

Je ontdekt onder andere:

  • Hoe Sam z’n reis van banketbakker naar designer naar cultuurbouwer verliep
  • Hoe je jezelf kunt vinden in een wereld iets anders van je verwacht
  • Hoe het is om de helm van Max Verstappen te designen
  • De kracht van cultuur in organisaties
  • Hoe je een sterke cultuur bouwt
  • Welke rollen in een Scale-up key zijn
  • Waarom schaal, kernwaarden en vragen niet discrimineren
  • Hoe je cultuur koppelt aan competenties en functie profielen
  • Wat The motivation code is en hoe je jouw rol in je tribe vindt
  • Hoe je met het stellen van de juiste vragen sneller groeit

Resources:

Laat ons weten wat je van de aflevering vindt op LinkedIn of Instagram.

Deze aflevering is mede mogelijk gemaakt door neWings, de community voor entrepreneurs door entrepreneurs waar ze geholpen worden vanaf de oprichting tot en met de verkoop van hun bedrijf. Wil jij weten wat jouw bedrijf waard is? Bekijk dan de website newings.agency voor een gratis waarde check.

Christiaan Slierendrecht (1981) speelde tijdens zijn studietijd op competitief niveau poker, richtte verschillende bedrijven op en is ‘stuurman van de marketing revolutie’ binnen Team David, een beweging die streeft naar meer visionaire en transformatieve marketing. Hij deelt zijn ervaringen als ondernemer en marketeer en vatte 10 jaar lessen als online ondernemer samen in de Managementboek bestseller ‘Word eens volwassen!’

Jasper Griepsma (1987) Begon al op vroege leeftijd met ondernemen. Met een veel te nieuwsgierige blik als designer aan de slag gegaan en zijn passie gevonden in het creatieve ondernemerschap. De combinatie van de zakelijke blik en interesse in design, filosofie en psychologie komen samen in zijn next adventure als Business Designer.